----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
16.10
Тема: Формування кондитерських виробів
1. Розгляньте малюнок. Випишіть вирази та перекладіть
2. Опишіть покроковий процес виготовлення хліба за малюнком
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wednesday, the 8th of February
Контроль аудіювання
Контроль читання
Це фото облетіло весь світ і дуже відоме в мережі. Хто вона, ця афганська дівчина з обкладинки National Geographic?Історія одного фото...Давайте подивимося цю історію у відео "The Afghan Girl".
Але перед цим :
1. Словникова робота. Прочитайте слова і вирази, які зустрінуться вам в тексті. Спробуйте запам'ятати їх.
refugee - біженець
gown up woman – доросла жінка
refugee camp – табір біженців
border - кордон
to find - знаходити
widely published – що широко публікуються
he was shooting – він фотографував
human story – історія людей
in the corner – в кутку
haunted look – змучений вигляд
captured hearts and minds – захопила серця й думки
exhausted search – стомлюючі пошуки
false leads – хибні шляхи
who were claiming to be her – яка стверджувала що це вона
came forward - прийшов
we’d almost forgotten – ми майже забули
a couple days later – пару днів пізніше
we were just thrilled – ми були здивовані
she was still alive – вона досі жива
she was in fact reality – вона дійсно існувала
2. Перейдіть за посиланням і подивіться відео 2-3 рази
3. Якщо вам не все вдалося зрозуміти, можете прочитати текст до відео ТУТ
4. Пройдіть тест. Тест знаходиться зліва від відео. (Якщо не бачите тест, натисніть на слово Quiz)
Після проходження тесту натисніть кнопку під тестом, а далі заповніть форму:
- напишіть своє прізвище та ім'я;
- у вікні "Class code" напишіть Second24;
- натискаємо кнопку "Send".
Контроль читання
I.Complete the text with the words from the box:
Доповніть текст словами:
Check, do, draw, remember, repeat, rub out, write, write down( x2), use
HOW TO LEARN NEW WORDS
1_________the words and phrases two or three times to help you 2__________them. 3___________new words in the notebook, with the meaning in English or your own language, or 4_________ a picture. 5__________any other important information about a words that often go together or constructions with verbs. 6____________your own example sentences. 7_________-a pencil for the exercises. 8_________your answers ,then 9__________them 10_____________and 11__________them again a week later.
II. Read presentation of restaurant, then agree or disagree with the statements below.
Прочитайте текст, погодьтеся або не погодьтеся із твердженнями під текстом (True or False)
Hello. Welcome to my restaurant. I am Luigi and we serve traditional Italian food. My grandparents opened this place when they came to England and they brought with them their secret recipe for the best pizza. And not just that. Sit down at the table and look around. There is a big map of Italy on the wall and a small one on every napkin and tablecloth. On each plate you can find a picture of a different type of pasta. The wine list tells you what region your wine comes from .’And the menu, which offers typical Italian starters, main courses, side dishes and desserts, give you a lot of information about Italia culture and cuisine as well. Would you like to order anything
Luigi opened his restaurant when his grandparents came to England.
His grandparents brought with them a secret recipe for pizza.
There is a map of Itaty eаch menu.
The napkins and tablecloths are small.
The wine list shows pictures of different tapes of pasta.
The menu offers information about information about information about information about Italian culture and cuisine.
Дати відповіді:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuesday, the 7th of February
Міжнародні організації: ЄС, ООН, Рада Європи
1. Прочитайте текст впр. 1, с.241. Вставте слова з рамки в текст замість пропусків.
2. Впр.2, с.242. Запишіть речення, поставте дієслова в правильну форму.
3. Впр.5, с.243. Заповніть пропуски в діалозі абзацами (А, В, С).
4. Прочитайте вирази впр.3,с.245
Перекладіть, вивчіть права людини
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wednesday, the 1st of February
Держава Україна
Суспільно-політичне життя в Україні
1. Пригадаймо, що ми знаємо про Україну.
Накресліть таблицю в зошит і заповніть її
Country |
|
Population |
|
Official Language |
|
Capital |
|
Major cities |
|
Area |
|
Currency |
|
Flag |
|
Famous people |
|
Food |
|
Clothes |
|
2. Дайте відповіді на питання, користуючись таблицею (усно)
1. What is the name of the country we live in?
2. How many people live in Ukraine?
3. What language do we speak?
4. What is the capital of Ukraine?
5. What are the largest cities of Ukraine?
6. How large is Ukraine?
7. How is Ukrainian currency called?
8. How does the Ukrainian flag look like?
9. What outstanding Ukrainians can you name?
10. What is traditional Ukrainian food\clothes?
3. Прочитайте текст "Ukraine: From Past to Future" (підручник с.228)
4. Виконайте вправу 3, с.229
Доповніть речення інформацією з тексту
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wednesday, the 25th of January
Focus on Youth
Lessons 20-21
Молодіжні організації. Молодіжна культура
Перевір свої знання
1. Пригадаємо слова, які означають емоції
2. Впр. 1, с.213
Запишіть слова, що означають емоції в тому порядку, в якому розташовані малюнки із зображенням емоцій.
Запам'ятайте слова
3. Дійзнаємось, як ви знаєте слова, за допомогою гри
4. Випишіть нові слова с.213, перекладіть
5. Прочитайте текст "Emotional Maturity" впр.1 с. 219.
6. Знайдіть відповіді на питання в тексті (письмово в зошиті):
1) When do people become emotionally mature?
2) Why do young people get angry?
3) What do children afraid of?
4) What does it mean to become mature?
7. Вправа 4, с. 221
Знайдіть інформацію про молодіжні організації зі списку. Виберіть одну організацію і підготуйте презентацію про неї.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wednesday, the 18th of January
Focus on Youth
Lessons 18-19
Проблеми молоді. Шляхи їх подолання
Емоційний інтелект молодої людини
1.Answer the question:
- What problems do young people have?
2. Read the items and continue the list with your own ideas.
(Прочитайте пункти і продовжіть список)
YOUTH PROBLEMS
- Family problems.
- School problems.
- Taking drugs, alcohol and smoking.
- Aggression.
3. Read the text. Find out what young people problems are described in this text
(Прочитайте текст. Які проблеми молоді в ньому описані)
We suppose the typical teenager problem is drug-habit. Some young man use drugs, because they think that will be cool guys. But they don’t understand that it’s wrong. Some of them can’t stop that, and they become dependent on drugs. And they commit different serious crimes, because they need some money to buy drugs.
Experimentation with alcohol and drugs during adolescence is common. Unfortunately, teenagers often don't see the link between their actions today and the consequences tomorrow. They also have a tendency to feel indestructible and immune to the problems that others experience.
We should say that using alcohol and tobacco at a young age has negative health effects. While some teens will experiment and stop, or continue to use occasionally, without significant problems. Others will develop a dependency, moving on to more dangerous drugs and causing significant harm to themselves and possibly others. It is difficult to know which teens will experiment and stop and which will develop serious problems.
We have come to the conclusion that teenagers abuse a variety of drugs, both legal and illegal. Legally available drugs include alcohol, prescribed medications, inhalants (fumes from glues, aerosols, and solvents) and over-the-counter cough, cold, sleep, and diet medications. The use of tobacco and alcohol in high school has become common.
4. Answer the questions:
- What problems do young people may have?
- Do you know people who takes drugs, alcohol and smoking?
- How can we help people with different kind of addictions?1. Пригадаємо слова, які означають емоції
2. Впр. 1, с.213
Запишіть слова, що означають емоції в тому порядку, в якому розташовані малюнки із зображенням емоцій.
Запам'ятайте слова
3. Дійзнаємось, як ви знаєте слова, за допомогою гри
4. Випишіть нові слова с.213, перекладіть
5. Прочитайте текст "Emotional Maturity" впр.1 с. 219.
6. Знайдіть відповіді на питання в тексті (письмово в зошиті):
1) When do people become emotionally mature?
2) Why do young people get angry?
3) What do children afraid of?
4) What does it mean to become mature?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thursday, the 29th of December
Lesson 17
Контроль говоріння
1. Оберіть картку та поділіться думками відносно теми. Запишіть голосове повідомлення (до 1 хвилини)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Wednesday, the 28th of December
Lesson 16
Контроль аудіювання
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thursday, the 22nd of December
Напишіть листа другу. Але спочатку уважно прочитайте, що саме ви повинні написати:
Last month you took an active part in the TV quiz show “Around the World”. And you’ve won a prize – two tickets for a tour of Ukraine. Write a letter to your friend in which you
● invite him/her to join you
● describe the means of travel and accommodations
● describe two special places you are going to visit
● give suggestions what he/she will need to take with him/her
Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other personal information. Start your letter in an appropriate way.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thursday, the 15th of December
Контроль читання
Lesson 14
1 Read the text and mark the following statements «True» or «False».
Once there was a man who had three daughters and was a single parent to his children. One morning he asked his eldest daughter, Sonya, to wash the breakfast dishes before going to school. But she was already running late, so she burst into tears. The father decided that she was just trying to get out of an unpleasant chore, and he demanded that she dry her tears and get back to work immediately. She silently obeyed him, but that day they were driving to school in silence. The man dropped his daughters and moved to the office. He tried to work but couldn’t concentrate — all he could see was his daughter’s scared, tear-stained face as she climbed out of the car. So he decided to say sorry to his daughter. He took permission from the school to take his daughter for lunch. When she came out, he turned towards his daughter and said, «Sonya, I am sorry. It’s not that I shouldn’t have asked you to help out at home, but I had no right to it this morning without any previous warning. I upset you at a time when you most needed my love and support. And I let you go without saying «I love you. Please forgive me.» Sonya put her arms around her father’s neck and said, «Oh, Dad, of course I forgive you. I love you too.»
True False
1 The man in the story had no wife.
2 Sonya had a brother and a sister.
3 Sonya was the eldest child.
4 It was Sonya’s duty to wash the dishes every morning.
5 Sonya didn’t want to wash the dishes because she didn’t like it.
6 The father was rude to his daughter.
7 Sonya didn’t obey her father.
8 Sonya got to school by bus that day.
9 The father felt guilty and couldn’t say a word.
10 Sonya easily forgave her father.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thursday, the 8th of December
Lesson 13
Перевір свої знання
Виконайте завдання за посиланням:
послухайте аудіо, та виконайте до нього завдання 1-5
В завданні 6 треба з'єднати слово і картинку
Зверніть увагу: завдання на декількох сторінках!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Thursday, the 1st of December
Lesson 10
Рецепти приготування страв
Перейдіть на картку. На картці знайдете посилання на відео приготування Різдвяного пудингу (натисніть "This link")
Після перегляду відео, виконайте завдання на картці
За зразком складіть власний рецепт святкової страви
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuesday, the 15th of November
Lesson 10
Кухня. Кухонне приладдя
1. Випишіть назви кухонного приладдя. Перекладіть, запам'ятайте
Виконайте завдання за посиланням
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuesday, the 8th of November
Lesson 9
Види продуктів.
Способи приготування їжі
1. Перейдіть за посиланням. Випишіть слова і вирази з обох колонок. Перекладіть, запам'ятайте. Потім з'єднайте слова і вирази на картці
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuesday, the 1st of November
Lesson 7
Моя майбутня професія
Виконуємо завдання на картках.
1. З'єднайте страви з їх описом
2. Складіть рецепт печива
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuesday, the 25th of October
Lesson 6
Мій навчальний заклад
1. Прочитайте текст, перекладіть, випишіть невідомі слова
Our Vocational Lyceum
Vocabulary:
obligatory – обов’язковий
optional – факультативний
general educational subjects – загальноосвітні предмети
lecture – лекція
tutorial – консультація
advertisement board – дошка об’яв
additional information – додаткова інформація
When you enter the hall of our Vocational lyceum you can see the time-table on the wall. There are always many students standing near the time-table.
Our classes begin at 8 o’clock in the morning. We have 7 or 8 lessons every day.
Our time-table includes obligatory and optional subjects.
In the first year all the students of our Vocational lyceum study the same general educational subjects such as Ukrainian Literature, Physics, Mathematics, Chemistry and History of Ukraine.
The students also begin to study special subjects. We have lectures, tutorials and do laboratory works. The time-table includes subjects and number of the room for each day of the week.
Near the time-table there is an advertisement board, where we can find some additional information.
2. Answer the questions
1) Where you can find the time-table?
2) When do your classes begin?
3) How many subjects do you have every day?
4) What subjects does the time-table include?
5) Do the students have only lectures?
6) Where can you find some additional information?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tuesday, the 18th of October
Inventions and Lifestyle
Lesson 5 Перевір свої знання
1. Виконайте тестове завдання за посиланням
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Як гаджети впливають на наше життя Цифровий світ |
Tuesday, the 11th of October
Inventions and Lifestyle
Lesson 4 Як гаджети впливають на наше життя Цифровий світ
2. З'єднайте слова із їх визначеннями. Два з них будуть зайвими. | chewing gum remote control diesel engine mouse trap cooker dishwasher windscreen wipers | | | 1 | You can find this in the kitchen and it works with gas or electricity. ... | 2 | Travel became a lot easier with this invention. ... | 3 | This machine uses a lot of water. ... | 4 | This machine can change TV programmes for you. ... | 5 | Anderson invented these things in 1903 when he was driving in the rain. ...
3. Випишіть слова с.122, перекладіть 4. Прочитайте текст впр.3, стор.122 5. Прочитайте слова під текстом (A,B,C...) Доберіть до кожного абзацу відповідне слово за змістом. Запишіть в зошит (1-В, 2-С, ...) |
|
Немає коментарів:
Дописати коментар